Sunday, February 19, 2017

Как се готви брюкселско зеле?

Това се питах и аз преди няколко дни, след като спонтанно реших да купя един пакет от този сравнително непознат за мен зеленчук.

Не мога да кажа, че успях да намеря особено разнообразни рецепти е интернет, а на всичко отгоре дори и съществуващите ми бяха малко размити.
Предполагам, причинта затова е непопулярността на този зеленчук в България. 
Да, вкусът определено е особен, специфичен. На мен лично обаче ми допада. 
Дали като лека вечеря или като гарнитура към основното ястие, брюкселското зеле определено може да внесе разнообразие в менюто.
А ето и как го приготвям аз:

Продукти за две порции (гарнитурни):

брюкселско зеле около 250 гр. (в Лидл се продава на пакети от половин кг)
6-7 печурки
сушени (чери) домати (може и сушени домати в марина или дори пресни чери томати, които обаче трябва да се добавят накрая, минута преди да се свали тиганът от котлона)
подправки (сол, черен пипер)
1-2 лъжички соев сос
сокът на половин лимон
магданоз




Брюкселското зеле се почиства като се отстраняват 1-2 от горните листенца и се измива добре, след което се нарязва наполовина. Гъбите се измиват и режат на шайби. 

В тиган се загрява малко мазнина. Аз лично използвам за готвене само кокосово масло, тъй като обикновеното олио при нагряване става вредно и тежко за организма, докато кокосовото масло е по-устойчиво при термична обработка. Повече информация може да намерите например тук.

Зелето, гъбите и сушените домати се запържват при средно висока температура за около минута, след което се добавя малко вода и се покрива с капак. Идеята е зеленчуците да се задушат и омекнат, което става за около 10 мин, Отвреме навреме е добре да се разбърква сместа и да се добави сол и черен пипер. 


Около 2 мин преди да махна тигана от котлона, добавям лъжичка соев сос (на око, като внимавам  обаче да не прекаля, защото става много солено) и съвсем накрая ситно нарязания магданоз.

При сервирането се овкусява с лимонов сок и воала! :)

Добър апетит! 



No comments:

Post a Comment