Monday, December 19, 2016

Вегетариански бобени кюфтенца

И ето рецептата, по която съм се запалила в последните седмици. Отново лесна, бърза и вкусна. Точно от любимите :)
Признавам - "откраднах" я.., или по-точно казано, вдъхнових се за нея след едно посещение в Слънце и Луна, където опитах подобен шницел, само че вегански.
След 1-2 опита смея да твърдя, че кИфтенцата ми се получават не само на вкус, а и на форма :)

Съставки за (7 броя кюфтенца):

1 х консерва червен боб Кидни 260 гр. (аз купувам готов за консумация червен боб от Лидл или нахут в бурканче от ДМ, като понякога ги смесвам )
1 х яйце
2 х средно големи, печени червени чушки
подправки, галета

Как се прави:

Бобът се изплаква добре, след което се намачква докато се получи хомогенна смес. Добавя се разбитото яйце и ситно нарязаните печени чушки. Добавят се обилно подправки. Аз слагам сол, черен и червен пипер, къри и много чубрица. Сместа се обърква добре и се добавя галета на око за да "стегне" и да не е прекалено течна (първите ми 2 опита бяха без галета и макар да се получи вкусно, кюфтенцата се разпадаха в тигана). Цялата смес се разбърква добре, а кюфтенцата се оформят с ръце в желаната големина. Пържат се на среден до силен огън като се обръщат внимателно. Аз лично използвам само кокосово масло като мазнина и го препоръчвам с две ръце.
Кюфтенцата се запичат бързо (2 мин. на страна) затова трябва да не ги оставяте дълго в тигана.

Bon Appétit!



No comments:

Post a Comment